Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

måndag 9 januari 2012

Må det bli...

 Må det vara sockväder länge. Må det bli randigt. Må varje par bli färdigt snabbt. Må det bli glada användare. Må det bli sommar snart. Må det bli tid och rum för färgning. Må det födas nya idéer. Må det födas mycket sockor.

Leve yllesockorna! 

Det är helt klart en sockperiod på gång i själen. Numera kan jag njuta av en sockstickning. Förr var det mer ett nödvändigt ont. Särskilt den andra sockan. Sedan jag började sticka med magic loop blev det lite bättre. Ännu roligare blev det då jag fick börja från tårna och nu då jag får göra två på en gång är det alldeles fantastiskt. Precis som i det här inlägget.

Häromdagen hittade jag en serie filmer om hur man stickar sockor från tårna uppåt med lång rundsticka. Titta in hos Tootitosh. Våga du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.