Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

onsdag 9 maj 2012

Vi har en vinnare






Lotten har fallit. Turen har valt ut en vinnare.

Vi gratulerar US. 

Men jag har ett litet bekymmer. Jag har inga kontaktuppgifter. Så snälla US, du som kommenterade så underbart på inlägget om vad vi vill minnas, kan du snälla skicka din adress till min mail: blomberg.maria(snabel-a)netikka.fi


Jag ska göra ett andra försöka att få in min kommentar...

Ett helt ljuvligt garn! Jag skulle verkligen vara lycklig över att få sätta stickorna i det här.

Det som jag vill ha kvar i minnet både nu och senare är alla "tillsammans-stunder". Människomöten, familj, vänner - att dela, samtala, förundras, komma på nya tankar. Om vi bara får behålla en del av livet så är det väl den vi vill ha kvar, eller hur? Om jag sen får ta en del till så är det de stunder när skaparglädjen fått tankar, hjärta och händer att samverka för att skapa och se nytt, lösa problem, uppleva.




Finns det önskemål om att få härvan nystad fixar jag det innan jag lägger garnet på posten.





Ett litet tillägg bara. Hur jag än gör så är härvan blåare på bilderna i datorn än i verkligheten.  Det finns mer inslag av turkos och grön när den ligger live på bordet bredvid mig. Det torde finnas en liten bugg mellan nacke och lins. Men jag ska lära mig mera. Jag lovar.

Är det fler som har krångel med att få kommentarer publicerade?

Om ni har krångel så kan ni knappast meddela mig det i kommentarerna. Tänkte inte på det....



2 kommentarer:

  1. US har nu hört av sig och härvan är skickad på posten. Hon blev rysligt glad över vinsten.

    SvaraRadera
  2. Jag har fått paket på posten! Garnhärvan fanns på mitt bord när jag kom hem från en jobbresa för en stund sedan. Och den var faktiskt ännu vackrare än vad bilden lovade. Ett helt underbart färgspel och ett ljuvligt, mjukt garn. Jag är sååå glad.

    TACK, Maria!

    SvaraRadera

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.