Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

torsdag 26 april 2012

Bara mellan måltiderna


Hej, kan jag få låna din stol? Din också? När ivern faller på jagar jag ut familjen från köket och lagar åttor. Åttorna ska snart få bli randigt garn. Som här.

Att laga åttor är enformigt arbete som frestar på tålamodet. Ännu mer påfrestande är det om det dyker upp en knut på garnet. Sånt gillar jag inte. Då ger jag upp. För ett tag. Och det kanske är bra, för stolarna behövs vid varje måltid. Man ska nämligen akta sig för hungriga barn. Kan jag informera om.


När det inte skall bli åttor utan helt vanliga härvor använder jag en härvel. Det går så lätt och ledigt. Min lingarnskon minskar i samma takt som ljuvliga linhärvor föds. Här ska det bli material till disktrasor.


Själv njuter jag av linets egen färg, men har hört mig för i bekantskapskretsen och det önskas gladare disktrasor.

Men hur glada?

Jag kan väl få några förslag i alla fall.

Pliiiis!


2 kommentarer:

  1. Men vilken fin blogg du har! Hittade hit först nu. Disktrasa i lavendelblått skulle väl vara fint : ) Kram, Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lägger lavendelblått på minnet och tipsar om den andra bloggen som du hittar på
      http://knappmakerskan.blogspot.com/

      Radera

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.