Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

fredag 17 februari 2012

Cherry surprise



Minns ni saftkalaset när jag fyllde år? Minns ni att jag planerade för stordåd i färgkombinationer med Kool-Aid.

Det var såhär: "Om jag kastar några duttar Lemonade och skvätter Blastin Berry Cherry och Pink Lemonade däremellan tror jag mig få en alldeles ljuvlig färgkombo för ett par mönstersockor."

Gissa hur det gick! Inte så bra faktiskt...
  • Färgglatt blev det. 
  • Kombo blev det. 
  • Ljuvligt blev det inte. 
  • Om det blir mönstersockor får framtiden utvisa. 


Vad var det som hände riktigt?

 Det var det där med Blastin va?

Kollade på nätet och visst var det så.

Blasting
Meaning:
Unpleasantly loud and penetrating

Should have known...

1 kommentar:

  1. Jag har en gång gjort en färgning som blev som malet kött :) Det var mindre lyckat.

    SvaraRadera

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.