Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

lördag 10 december 2011

Temadagar


Vissa färgardagar är dovare i tonen. Jag kopplar det till stundens humör hos färgaren, men håller inte alltid dovt för ledsamt. Den röda härvan sticker ut lite och får stå för äventyret. Övriga härvor får presentera sökandet efter grunden och basen. De mer bekanta sockfärgerna. Tryggheten. Kanske sådana färger man köper för att göra sockor åt andra?

Andra dagar kan det se helt annorlunda ut. Man känner sig modig och vill utmana. Beredd att gå på nya vägar. Kanske provocera och knixa stolt med nacken.
Kanske dom här färgerna blir projekt åt en själv eller en nära vän?

 Såhär tänker jag om färger och känslor. Hur tänker du?

1 kommentar:

  1. Skulle vara härligt att ha ett sockpar randade i alla de äventyrliga färgerna en dag då man känner sig nere... Det blir lätt så; känner jag mig nere eller annars bara hängig behöver jag ha på mig lite färggrannare kläder, eller annars bara lite hej-hopp-ihopblandat-lager-på-lager-typ. För att muntra upp sig själv.

    SvaraRadera

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.