Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

onsdag 7 mars 2012

I väntan på skapelsen


När Gud skapade jorden vilade han på sjunde dagen och detta rekommenderar han även för oss. Vi blir faktiskt lite trötta av att skapa, Gud och jag. Och kanske du med. Vilan är en förutsättning för att kunna skapa vidare.

Den praktiserande garnfärgningen är just nu i vilofas, vilket betyder att inga härvor snurrar på vindorna eller hänger på tork. Men det pyr och laddar inombords. Jag måste bara vänta ut rätt tid. Men nog är det ljuvligt förberedelsearbete. Och lite frustrerande.


Jag går ofta och tittar på lagret av vita nystan som bara väntar på färg.

Sedan går jag förbi hyllan med färdiga härvor. Nog är det väl Seven Up jag har där.


Sedan lyckan när jag hittar ett bra basgarn till tunna sockor i lite större nystan än 50 g.


Det är nåt speciellt med färgerna den här årstiden. Visst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.