Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

onsdag 1 februari 2012

Hela världen stickar

Jag har under en tid funderat på om jag kanske skulle kunna lära mig att sticka med två färger. Mina taffliga försök har inte gett gott hopp, men skam den som ger sig. Det handlar om att få händerna att lyda. Att få trådarna jämnt spända. Vilken värld som skulle öppnas om jag lärde mig.

garnleks blogg finns det massor jag vill kunna. Hon är bara såååå duktig.

På bilden en fisk. Garnet är tunnaste tunna ticotico och stickorna är 2mm. Grundmönstret är en barnvante men jag hoppade över tummen. Jag skulle ju öva teknik. Fingergymnastik. Efter halva fisken var jag på väg att ge upp, men bytte då hand för garnändorna. Jag har likt engelska damer "kastat" garnet över stickorna i huvudänden och visst syns det att det blev bättre.

Så här gör man på annat håll i världen

 Hur gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.