Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

söndag 1 januari 2012

Tack snälla tomten!

Snälla tomten kom med tre hårda paket. Jag hade ju en liten aning om innehållet då jag själv tipsat honom ganska så tydligt med lapp och produktnummer... Nu sitter jag och längtar efter ett arbetsrum med rostfri arbetsbänk, vattentillgång och torkmöjligheter. Kanske nästa jul, snälla tomten?

Boken Dyeing yarn and fleece har bilder på varje sida och det tycker jag om. Pedagogiskt skulle jag kalla det. Den lust som ligger och gror inombords bubblar lite mer. Ska läsa ordentligt först och försöka hitta tid för lite längre arbetspass. Men sen!


I andra paketet låg boken om naturliga färgämnen som bark och bär och sånt. Den skall också läsas, men förverkligandet måste få ta tid. Det behövs rätta årstider för att samla material. Långtidsbubbel alltså.

Tredje paketet serverade jullovsprojekt och mer därtill. Svåraste biten är väl att välja vilken sockmodell man ska börja med. Beslutsångestar lite ännu. Skulle behöva en medmänniska att bolla socktankar med. Vem vill sticka sockor med mig?

Tack tomten! Det ska bli ett bra år det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.